3 vrste motivacije
Motivacijske slike, motivacijski videi, svi se volimo motivirati. Jesmo li znali da postoje čak tri različite vrste motivacije?
Emocionalna motivacija
Kada ste motivirani da radite nešto za sebe, sretni ste, ispunjeni, želite se bolje osjećati. Motivirani ste da krenete u nešto jer će vam to dati dobar osjećaj iznutra, staviti osmijeh na lice. Znate ono kada se probudite i jedva čekate da prionete na svoju strast, želite to raditi besplatno.
To je znak da radite nešto za sebe, što vas čini sretnima i ispunjenima, kada novac ne određuje hoćete li to raditi ili ne, već isključivo vi.
Društvena motivacija
Kada radite nešto kako bi dali svoj doprinos zajednici i društvu. To može biti u malim mjestima gdje osjećate potrebu da doprinesete razvoju kulture primjerice, pa se dajete u organizaciju predstave, motivirani ste da sakupite lokalne stanovnike i napravite jedno kulturološko događanje.
U većim gradovima to može biti volontiranje u udrugama, organizacija događanja, konferencija. Radite to jer želite potaknuti promjene u društvu ili zajednici u kojoj živite.
Materijalna motivacija
Kada radite nešto da bi imali opipljivu, vanjsku korist. Neki od primjera su novi auto, novi mobitel, nova odjeća. Motivirani ste da imate to kako bi vidjeli korist od toga odmah, a ne kroz par godina ako pričamo o promjenama u društvu ili emocionalno, ovdje jednostavno želite taj sat na ruci.
Kako balansirati sve tri motivacije?
Zadnja motivacija treba doći kao produkt prve dvije motivacije, a ne kao jedina motivacija. Objasnit ćemo na primjeru pokretanja vlastitog poduzeća.
Pokrenuli ste svoj biznis, zašto?
Pokrenuli ste ga zbog sebe, želite imati nešto svoje, ovisiti o sebi, biti zadovoljni – emocionalna motivacija.
Želite da taj biznis stvori nešto novo, donijet će novi proizvod na tržište – društvena motivacija.
Produkt svega toga je više novca, možete si kupovati stvari – materijalna motivacija.
This post is also available in: Engleski