7 savjeta za bolji Instagram story

Već dulje vrijeme se sve svodi na Instagram story, Instagram feed kao da je mrtav i većinu vremena provodimo listajući kroz story – što mislite zašto je tako? Evo tri glavna razloga:
- znamo da traju 15 sekundi – kontrola nad vlastitim vremenom
- zanimaju nas detalji koji se događaju u svakodnevnicama
- znamo da ih možemo vrlo brzo prelistati
Što to znači za sve nas koji Instagram koristimo za posao? U ovom članku nećemo pričati o osnovama i navoditi činjenice koje možete pronaćo u svakom članku o Instagram storyu već navesti konkretne savjete proizašle iz korištenja u praksi 🙂
1. Koji format slike koristiti?
Osnovni vertikalni format 9:16 prirodan je za story jer će pokriti cijeli ekran, a klasični horizontalni 16:9 smjestit će se u sredinu pa tako na vrhu i dnu ekrana imate prostora za pisanje tekstova i ubacivanje anketa ili slidera, što je izuzetno korisno.
Ukoliko želite napraviti interaktivan story gdje ljudi mogu glasati, preporuka je koristiti horizontalnu sliku kako bi u gornjem dijelu ekrana mogli napisati tekst, a u donjem stavili alat za interakciju (slider, poll). Isto je moguće napraviti i kod vertikalnog, ali kod izrade fotografije mislite na to gdje ćete staviti tekst kako ne bi pokrili dijelove slike.
2. Interaktivni story ili običan story?
Interaktivan story će imati bolji utjecaj na pratitelje jer mogu sudjelovati u vašoj priči kroz glasanje ili korištenje slidera pa kasnije možete pokazati rezultate ankete i onda napraviti to što su glasali – tako će dobiti osjećaj da direktno sudjeluju u stvaranju sadržaja i bolje će se povezati s vama.
S druge strane, story bez tih stvari također može ostvariti jak utjecaj ako se radi o povezanim slikama koje, kada se pregledaju u komadu čine priču. Odlučite li se na story koji je interaktivan ili običan, važno je da daje poruku i dio je priče, želite da su ljudi na vašem storyu što dulje i da ga ne preskoče istog trenutka.
>> NAUČI KAKO VODITI PROFILE NA DRUŠTVENIM MREŽAMA <<
3. Instagram pitanja
Novi sticker koji je nedavno došao je questions, a možete ga koristiti na dva načina:
- pratitelji vam postavljaju pitanja kroz question sticker te kasnije odgovarate u svakom storyu zasebno
- pratiteljima vi postavite pitanje i question sticker koristite za njihove odgovore koje kasnije prikažete
Smatramo ga izuzetno korisnim jer na ovaj način možete pratiteljima pružiti dodatnu vrijednost, pokazati koliko baratate znanjem iz svojeg područja, ubaciti im dozu humora u story ili jednostavno odgovori na pitanje koje ih zanima o vašem brendu. Preporuka je da odredite question day kada će vam pratitelji postavljati pitanja i taj dan je vaš story sačinjem samo od odgovora na pitanja, a još ćete se više približiti publici ako odgovarate videom.
4. Gdje pozicionirati interaktivne dijelove u storyu?
Ovo je jako jednostavna stvar o kojoj gotovo nitko ne razmšlja – sve što nam je u donjem dijelu ekrana u dohvatu je našeg palca i puno su veće šanse da će pratitelj napraviti neku akciju ako mu je nadohvat palca bez da mora seliti mobitel u drugu ruku i kažiprstom po gornjem dijelu raditi bilo što.
Iz tog razloga uvijek pozicionirajte slidere, ankete i stickere za pitanja u donji dio ekrana.
>> 3 NAČINA KAKO DOBRO ISKORISTITI QUESTIONS STICKER <<
5. Najave novih objava u feedu
Story možete koristiti za najave novih objava na feedu, a način koji se nama pokazao kao najučinkovitiji jest da iz Instagram feeda odaberemo post, on iskoči u pop-up obliku, napravimo screenshot toga i to postavimo u story.
U gornjem dijelu storya napišemo najavu posta, a u donjem dijelu tegiramo svoj profil i to pozicioniramo dolje desno gdje će palac korisnika prvo doći i automatski time povećavamo šanse da korisnik ode na naš profil i pogleda objavu koju smo napravili.
6. Korištenje lokacije
Ako ste u mogućnosti, obavezno stavite lokaciju u story jer ćete se pojaviti u storyu od te lokacije i na taj način privući poglede onih koji nisu vaši pratitelji i povećavate šanse da vas zaprati netko novi. Veličinu naziva lokacije možete povećati ili smanjiti pa je preporuka uvijek staviti manji format tako da ne kvari previše kompoziciju slike osim ako ste unaprijed predvidjeli mjesto gdje će se lokacija savršeno uklopiti.
7. Video sniman mobitelom ili ručno editiran?
Uvijek zagovaramo ručno editiran video iz par razloga:
- možete staviti subtitlove jer nemaju svi uvijek tišinu ili slušalice ili upaljen zvuk na storijima, a želite prenijeti poruku odmah
- možete animirat tekst i tako učiniti story puno dinamičnijim
- možete staviti tri horizontalna videa u format jednog vertikalnog i tako imati totalno novu dimenziju
Naravno, uvijek možete snimiti video mobitelom i staviti sound ON sticker, ali ručna obrada nosi toliko prednosti da je jednostavno puno bolja i isplati se naučiti video montaži u Premieru, Resolvu ili nekom od programa gdje ćete kreirati predložak i samo ubacivati, a kako je riječ o videima od 15 sekundi, export će trajati vrlo kratko.
Zaključak
Svi su na storyu i ako koristite Instagram za posao, a još uvijek niste prepoznali važnost storya, vrijeme je da iskoristite ovih 7 savjeta i krenete 🙂 Ukoliko trebate bilo kakav savjet oko marketinga na društvenim mrežama, slobodno se javite na mirko@different.hr s konkretnom situacijom i pitanjem – bit će mi drago ako nekome mogu pomoći 🙂
Izvor naslovne fotografije: engadget.com
Jeste li već upisali moj tečaj?
Napravio sam tečaj u sklopu Different e-learning sustava koji je usko fokusiran na upravljanje društvenim mrežama gdje vas podučavam kako da vodite društvene mreže, stvarate kvalitetan sadržaj i vjerne pratitelje, a tečaj sadrži dva paketa: Content i Branding. Pozivam vas da isprobate demo verziju tečaja gdje od svakog modula možete vidjeti po jednu lekciju i kako prenosim znanje kroz video lekcije 🙂