3 načina kako dobro iskoristiti “Questions” sticker na Instagramu

Sredinom prošle godine lansiran je Questions sticker, nova opcija u sklopu Instagram Storya koja dodatno gradi ovaj segment Instagrama i čini ga interaktivnijim.
Opcija je vrlo jednostavna, na svoj Story možete postaviti taj sticker pratitelji mogu postaviti pitanje, a odgovor na pitanje možete podijeliti u Storyu tako da ga svi vide. To je opcija za koju većina zna ili se većina susrela s takvim oblikom.
U ovom članku vam želim dati malo širu sliku i pokazati ga dobro iskoristiti ako vodite poslovni profil na Instagramu.
1. Pružanje vrijednosti pratiteljima
Ovo je po meni primarna funkcija Questions stickera, iskoristite ga da pružite vrijednost pratiteljima i pokažete da ste relevantni za svoje područje djelovanja.
Kako to napraviti?
Neka vam postavljaju pitanja. Jedna od grešaka koje vidim da ljudi rade je da napišu “Pitajte što god želite” i ne definiraju temu. Dogodi se situacija da dobiju malo pitanja ili pitanja koja nisu toliko vezana za brend jer ako ne usmjere svoje pratitelje u željenom smjeru i zadanom temom ne upale okidač kod njih za postavljanje pitanja, to se neće dogoditi.
Kod postavljanja Questions stickera, jasno napišite temu u sklopu koje mogu postavljati pitanja.
2. Uspostavljanje individualnog odnosa s pratiteljima
Ovo je jako važno i jedna od ključnih stvari u izgradnji brenda, a o čemu puno pričam u svojem tečaju o upravljanju društvenim mrežama kojeg sam nedavno lansirao. Zapamtite, ljudi ne kupuju proizvod, ljudi kupuju emociju koja se stvorila oko proizvoda, a koju ste stvorili vi ili vaš marketing odjel ako ga imate, neovisno o tome jeste li ispred ili iza kamere.
Uspostavljanje individualnog odnosa s njima je jedan od najvažnijih koraka u procesu stvaranja kupca od običnog pratitelja.
Kako to napraviti?
Odgovorite im na pitanje video porukom, ne običnim tekstom. Oslovite ih imenom u video poruci. Odvojili ste vrijeme da snimite video gdje ste ih oslovili imenom i pažljivo odgovorili na njihovo pitanje – ima li išta direktnije od toga?
Ispričat ću vam što mi se dogodilo pred mjesec dana dok sam držao crowdfunding radionicu.
Dok nije postojao Questions sticker, sada već daleke 2017. godine na story sam objavio da mi postave pitanje u DM, a ja ću im svakome osobno odgovoriti. Ljudi su postavljali pitanja, ja sam snimao video odgovor svakome i to im je bilo fenomenalno.
Nakon crowdfunding radionice mi je prišla osoba koja je rekla da prati Different od samih početaka i kako joj je ostalo u sjećanju da je postavila pitanje i dobila odgovor jako brzo i to video odgovor – to joj je bilo nevjerojatno, da je brend izdvojio vrijeme za nju u tom opsegu.
Od onda svakodnevno prati sve što se događa na Differentu i došla je na radionicu.
S tom osobom sam tada uspostavio individualan odnos na taj način, pružio vrijednost na originalan i direktan način i tako stvorio vjernog pratitelja.
Opće je poznato da na Differentu možete postaviti pitanje u DM ili Facebook Inbox i odgovor ćete dobiti relativno brzo, s konkretnim savjetima i smjernicama, a to je zato jer prakticiram jednostavnu filozofiju: kada nešto pitam, želim odgovor odmah, želim konkretan odgovor koji je primjenjiv u praksi. Tako se ponašam i kada sam u cipelama onog koji daje odgovore, a što ljudi cijene.
>> 7 SAVJETA ZA BOLJI INSTAGRAM STORY <<
3. Ispitivanje pratitelja
Zašto bi pratitelji uvijek morali pitati vas? Zašto vi ne bi postavili Questions sticker u kojem ih pitate nešto, vezano za vaš brend, vezano za područje djelovanja brenda ili neko generalno pitanje koje je na neki način povezano?
Kako to napraviti?
Jedan od primjera koji ću izdvojiti za ovaj članak je da im postavite neko pitanje kao da su na ispitu, pronađite nešto vezano za vaš brend što ih možete pitati, ako je brend edukativne naravi, još bolje, možete doista ispitati njihovo znanje i vidjeti koliko prate. Postavite pitanje i odaberite jednu od ponuđenih opcija:
a) podijelite svaki odgovor javno neovisno o tome je li točan ili netočan, točnima recite bravo, netočne educirajte
b) nakon što sakupite dovoljno odgovora, objavite točan odgovor javno, svima se zahvalite u DM, netočne educirajte
Više naginjem opciji b) jer se bojim da bih dijeljenjem hrpe istih odgovora bio naporan pratiteljima taj dan i potencijalno možda prestanu pratiti ili me stave na mute na neko vrijeme, a to mi nije u interesu.
Kako educirati netočne?
E sada, ovo je prilika za pružanje vrijednosti i uspostavljanje individualnog odnosa s pratiteljima. 90% ljudi će samo objaviti točan odgovor na storyu i reći hvala svima, ali vi niste tih 90% nego ste u onih 10% koji su Different 🙂
Vi ćete se osobno javiti svakome od ovih koji su odgovorili netočno i snimit ćete im video u DM gdje ćete im reći koji je točan odgovor uz laičko objašnjenje. Nećete im ništa prodavati, samo ćete im dati vrijednost i pustiti ih. Potencijalno, mogu se dogoditi ova dva scenarija:
a) uzet će vrijednost koju ste im dali, možda napraviti nešto s tim znanjem i pozitivno utjecati na sebe, svi sretni
b) napravit će gore navedeno i zbog rapporta kojeg ste izgradili s njima, kupit će vaš proizvod, svi sretni
Važno je da kada dajete vrijednost, da ju ne dajete uz skrivena očekivanja da kupe, jer to se osjeti u narativu.
>> NA ŠTO PAZITI KOD KOMUNIKACIJE NA DRUŠTVENIM MREŽAMA? <<
Spremite odgovore koje ste javno podijelili u Highlightse
Odgovore na pitanja koja su postavljali pratitelji, a mogu biti reprezentativni Frequently Asked Questions spremite u poseban Highligt, mislite na posjetitelje vašeg Instagram profila koji još nisu pratitelji – što će ih dočekati?
Ako ih dočekaju Highlightsi koji sadrže odgovore na neka pitanja i tamo pronađu okidač da vas zaprate, lako ćete posjetitelje pretvoriti u pratitelje.
Koji su to okidači?
Okidača može biti mali milijun jer je teško znati što se osobi vrti u glavi, ali da vas zaprati, treba pronaći nešto što će ju povezati s vašim brendom, a to može biti nešto od navedenog:
a) relevantni ste za temu
b) način na koji odgovarate na pitanja
c) vrsta odgovora koju dajete
Zaključak
Instagram Story je i dalje mjesto na Instagramu gdje je najveća pažnja i to treba iskoristiti, pogotovo jer ima mnoge interaktivne elemente kojima pratitelji mogu sudjelovati i tako se povezati s brendom. Question sticker će uskoro navršiti godinu dana postojanja, ali i dalje ga jako slabo vidim i smatram da je odličan alat za povezivanje s pratiteljima.
Postoji još jako puno načina kako ga možete iskoristiti, a u ovom članku sam htio biti sažet i dati tri glavna načina koja će vam donijeti najveći povrat na duge staze, a to je stvaranje vjernih pratitelja od običnih pratitelja kroz uspostavljanje individualnog odnosa.
Za slučaj da već upravljate društvenim mrežama ili tek krećete, napravio sam online tečaj u kojem podučavam kako pokrenuti priču preko društvenih mreža gdje praktički prolazim kroz sve korake koje sam prošao od 2015. godine kada sam pokrenuo ovaj projekt pa sve do danas, kada je to moj posao koji volim raditi i od kojeg živim.