VODIČ ZA UČENJE: Kako postaviti prioritete kod učenja?

U petom dijelu vodiča za učenje pišemo o važnoj temi, postavljanju prioriteta. Jako je važno ispravno odrediti prioritete kako bi učenje bilo što učinkovitije, pa evo tehnike za postavljanje prioriteta.
Prepoznavanje cjelina
Iako se gradivo doima kao da ga je beskonačno, najvjerojatnije ste se s temama pojedinih cjelina već susreli. Svako gradivo podijeljeno je u cjeline, a većina fakulteta na svojim mrežnim stranicama posjeduje popis tema predavanja, seminara i vježbi. Prije samog pristupanja učenju, razborit potez je kritički pogledati popis svih tema koje su u kolegiju sadržane i procijeniti što se od navedenog doima poznato.
Teme koje su poznate od prije zahtjevaju manje vremena.
Da procjena ne bi ostala samo na dojmu, dobro bi bilo pokušati o svakoj temi ispričati nekoliko rečenica bez prethodnog učenja ili ponavljanja. Svrha toga je čim preciznije utvrditi koliko toga je već poznato od prije. Potom jednom bojom na popisu označiti jednostavnije teme (recimo plavom ili zelenom), drugom bojom teme srednje zahtjevnosti po vlastitoj procjeni (npr. žutom ili narančastom) te trećom bojom označiti najsloženije teme (npr. crvenom).
>> KAKO RAZLIKOVATI KONCEPTE OD DEFINICIJA? <<
Prvo krećemo s težim cjelinama
Kada smo sistematizirali teme koje sastavljaju predavanje nadalje možemo zavarati vlastitu snagu volje. Naime, snaga volje je potrošni resurs, ona je najveća na početku obavljanja zadatka, a prema kraju izvršavanja opada te je stoga pametno prvo riješiti najsloženije zadatke, a u ovom slučaju to su teme označene crvenom bojom. Kako vrijeme prolazi, volja za učenjem opada, sve smo umorniji, sve nam se manje toga da. Međutim, pri samom kraju ostaju samo one teme koje su nam već od prije poznate te zbog toga će učenje istih crpiti znatno manje energije i zahtjevati manje koncentracije nego što je to slučaj sa zahtjevnim temama.
Zaključak
Sistematizirajte predavanja prema težini, organizirajte ih i riješite se prvo najtežeg kako bi vam lagana predavanja ostala za kraj kada ste najumorniji.
Autorica članka
Nives Ražnjević je dobitnica Dekanove nagrade Medicinskog fakulteta u Rijeci, autorica znanstvenog rada iz područja utjecaja toksičnosti teških metala na žive organizme i dobitnica nagrade za najbolji vizualni identitet i izglaganje rada. Studira na magistarskom studiju Biokemije u Ljubljani.
Iako se cijeli studij odvija na slovenskom jeziku, uspješno ga savladava zahvaljujući izrazito razvijenim vjestinama, tehnikama i metodama organizacije i sistematizacije koje u vodiču za učenje želi podijeliti sa svim studentima i onima koji žele unaprijediti svoje vještine učenja.