VODIČ ZA UČENJE: Kako rasporediti cjeline kod učenja?

Funkcionalan raspored i mjerljivi ciljevi još su jedan koristan „hack“ u svijetu efektivnog učenja. Nakon što smo predavanja kategorizirali po težini, sustav učenja postaje još bolji ukoliko svakoj lekciji dodamo period potreban za učenje. Te periode možemo dodijeliti na dva načina.
Pored predavanja napišemo odokativno vrijeme
Prvi način je – pored svakog predavanja napišemo „od oka“ procijenjeno vrijeme potrebno da se gradivo nauči. Zbrajanjem dodijeljenog vremena dobijemo procjenu o tome koliko je vremena potrebno uložiti.
Primjerice, ako kolegij sadrži 15 tema predavanja, a svakom predavanju dodijelimo 2 sata, to ukupno iznosi 30 sati učenja. Uzmemo li još 5 do 10 sati za ponavljanje, dolazimo do brojke od 40 sati. To vrijeme možemo rasporediti na 5 dana po 8 sati učenja, 10 dana po 4 sata učenja ili na kakav drugačiji način.
>> KAKO SE KVALITETNO ORGANIZIRATI KOD UČENJA? <<
Ovo je dakako, primjer i ovisi o procjeni svakog pojedinca.
Izračunamo vrijeme potrebno za učenje
Međutim, prethodni način je pomalo idealiziran jer studenti često uče u zadnji čas. U tom slučaju možemo izračunati koliko vremena treba posvetiti svakoj lekciji da bi se stiglo naučiti do roka i to na sljedeći način: period koji preostao do ispita umanjimo za vrijeme potrebno za ponavljanje cijelog gradiva te podijelimo s brojem lekcija.
Važno je naglasiti da je druga metoda općenito jako korisna, a pogotovo kada smo u stisci s vremenom, ali učenje u zadnji čas rijetko garantira uspjeh u usporedbi s redovitim učenjem i kontinuiranim ponavljanjem.
>> KAKO POSTAVITI PRIORITETE KOD UČENJA? <<
Uz sve navedeno, nije jednako učiti sat vremena koncentrirano i fokusirano ili sat vremena nešto „čituckati“ uz pregledavanje Facebooka i Instagrama svakih 10-15 minuta. Fokusiranim učenjem moguće je znatno skratiti vrijeme učenja i uz minimum uloženog vremena postići maksimalne rezultate.
O fokusiranom učenju bit će više riječi kroz nadolazeće članke.
Zaključak
Procijenite koliko vam je vremena potrebno da naučite sve ili raspoloživo vrijeme rasporedite na broj predavanja. Ne zaboravite uračunati i vrijeme potrebno za ponavljanje jer je teško veliku količinu informacija memorirati iz prvog pokušaja.
Na ovaj način dobivate kontrolu nad raspoloživim vremenom i možete pratiti vlastiti napredak te uvidjeti koliko vam je kao pojedincu doista potrebno da određeno gradivo usvojite. Prilagodite vrijeme i trud svojim mogućnostima i ambicijama.
Autorica članka
Nives Ražnjević je dobitnica Dekanove nagrade Medicinskog fakulteta u Rijeci, autorica znanstvenog rada iz područja utjecaja toksičnosti teških metala na žive organizme i dobitnica nagrade za najbolji vizualni identitet i izglaganje rada. Studira na magistarskom studiju Biokemije u Ljubljani.
Iako se cijeli studij odvija na slovenskom jeziku, uspješno ga savladava zahvaljujući izrazito razvijenim vjestinama, tehnikama i metodama organizacije i sistematizacije koje u vodiču za učenje želi podijeliti sa svim studentima i onima koji žele unaprijediti svoje vještine učenja.