VODIČ ZA UČENJE: Kako započeti s učenjem za kolegij?

Kada je riječ o sadržajno velikim predmetima, izvori iz kojih se uči mogu biti knjige ili udžbenici, prezentacije s predavanja ili bilješke. Postavlja se pitanje otkud krenuti. Dobre bilješke su izrazito značajne, međutim, ponekad mogu biti nepotpune.
S druge strane, udžbenici pružaju vrlo dobra objašnjenja i kvalitetan su izvor informacija, ali najčešće su jako opsežni i vremenski je jako zahtjevno u potpunosti ih prijeći.
Stoga je potrebno razviti pametnu taktiku kako pristupiti učenju.
Krenite od profesorovih predavanja i prezentacija
Profesori tijekom svojih predavanja najčešće stavljaju naglasak na ono što je po njima najbitnije i što je potrebno znati. Naravno da za ispit treba znati potpuno gradivo, ali ako fokus stavimo prvenstveno na najbitnije koncepte i definicije prema standardima profesorima, a tek nakon toga pažnju damo drugim detaljima po pitanju gradiva, veća je vjerojatnost da ćemo obuhvatiti upravo ono gradivo i pitanja koja nas čekaju na ispitu.
Hakirajte profesorovu logiku.
Činjenica je da profesori mogu u ispit staviti bilo što iz cjelokupnog gradiva, ali isto tako žele vidjeti naš stupanj znanja, a to je teško utvrditi ako pitaju samo detalje koje nisu spomenuli. Naravno, ovo što govorim je generalizacija i uvijek postoje izuzeci, ali iz mog osobnog iskustva pokazalo se da je u većini slučajeva tako.
Prođite prezentaciju dva puta u prvom učenju
U prvom učenju bilo bi dobro prezentaciju proći 2 puta, prvi put kroz 5-10 minuta preletjeti da se prisjetimo (ili dobijemo dojam ako lekciju prvi put u životu vidimo jer je moguće da smo s nekih predavanja bili odsutni) o čemu se u toj lekciji radi.
>> KAKO SE KVALITETNO ORGANIZIRATI ZA UČENJE? <<
Drugo čitanje treba biti koncentriranije te je potrebno kritički procijeniti što se može naučiti iz samih prezentacija, a za što je potrebno potražiti dodatno objašnjenje kako bismo uistinu shvatili bit pročitanog.
Zaključak
Ako postoji nekakav izvor informacija o gradivu koje je omogućio sam predavač, kao što su prezentacije ili skripte, korisno je krenuti učiti od toga jer su na jednom mjestu koncentrirani svi bitni koncepti i definicije. Od te polazne točke, manje jasne pojmove je moguće razjasniti uz pomoć udžbenika ili bilješki s predavanja.
Cilj pripreme za ispit je u razumnom roku memorirati, shvatiti i usvojiti čim više kvalitetnih informacija koje osim što su relevantne za odabrani predmet, mogu poslužiti i u praktičnom smislu ako se jednog dana usmjerite u područje obuhvaćeno kolegijem.
Autorica članka
Nives Ražnjević je dobitnica Dekanove nagrade Medicinskog fakulteta u Rijeci, autorica znanstvenog rada iz područja utjecaja toksičnosti teških metala na žive organizme i dobitnica nagrade za najbolji vizualni identitet i izglaganje rada. Studira na magistarskom studiju Biokemije u Ljubljani.
Iako se cijeli studij odvija na slovenskom jeziku, uspješno ga savladava zahvaljujući izrazito razvijenim vjestinama, tehnikama i metodama organizacije i sistematizacije koje u vodiču za učenje želi podijeliti sa svim studentima i onima koji žele unaprijediti svoje vještine učenja.