Strategija obrade, izrade i plasiranja sadržaja na društvene mreže u 5 koraka

Danas s vama želim podijeliti svoju strategiju obrade, izrade i plasiranja sadržaja za društvene mreže. Nadam se da će nekome biti od pomoći ili dati nove ideje za svježinu u postojeće strategije izrade sadržaja.
Za ovu strategiju potrebni su poslovni profili na Facebooku, Instagramu i web stranica.
Koja je poanta ove strategije?
Cijela poanta je da odaberete jednu specifičnu temu iz spektra sadržaja koji obrađujete i razlomite ju na više manjih dijelova, mikrosadržaj, objavite te manje dijelove na društvenim mrežama na različite načine, postupno podižete razinu svijesti o temi, dajete sebi na relevantnosti i povezujete se s pratitelja i onda kada ste dovoljno pripremili teren, zaokružite cijelu priču makrosadržajem u obliku velike objave koja sažima sve.
Kako to izgleda na praktičnom primjeru u pet koraka?
Uzet ću za primjer temu o kojoj često pišem i na kojoj mi je najlakše objasniti ovu strategiju: mršavljenje
Prvi korak
U prvom koraku podižem razinu svijesti o temi kroz Instagram Story. Napravit ću kviz u kojem ću postaviti pitanje vezano za mršavljenje, ponuditi odgovore i na kraju objaviti screenshot odgovora koje su ostali pratitelji birali te u najkraćim crtama u idućem Storyu objasniti zašto je to točan odgovor.
Ovdje sam pratiteljima upalio jednu sitnu bubu u glavi vezanu za mršavljenje.
>> PROČITAJTE KAKO KORISTITI QUIZ STICKER ZA INSTAGRAM STORY <<
Drugi korak
Sljedeća stvar na koju se fokusiram je objava kratkog članka čija će tema biti upravo pitanje iz kviza gdje ću imati više prostora od jednog Storya da detaljno objasnim tematiku i dodatno podignem razinu svijesti. Podijelit ću članak kao link na Facebooku dok ću se na Instagramu nadovezati na kviz i postaviti link u opis Instagram profila.
Ovdje sam uzeo mali dio teme i jače ga obradio kako bih pratitelje dodatno potaknuo na razmišljanje i educirao ih.
Treći korak
Postavit ću Questions Sticker na Instagram story i napisati da je tema mršavljenje te pozvati ljude da me pitaju sve što ih zanima o mršavljenju. Na Facebooku ću objaviti status da odgovaram na svako pitanje o mršavljenju koje napišu u komentar, ali samo do kraja dana kako bih stvorio sense of urge i motivirao ih da napišu pitanja na Facebooku.
Na svako pitanje dat ću odgovor i tako pokazati svim pratiteljima svoje znanje o temi, ali dobit ću puno bolju stvar – svako pitanje koje pratitelji postavljaju je potencijalna tema za novi članak ili vizual, a vjerojatno nisu jedini koje to zanima, samo su jedini koji su se usudili pitati.
Osim toga, možete napraviti live stream na Instagramu ili Facebooku te uživo odgovarati na pitanja, dodatno se povezujete sa svojim pratiteljima, a kasnije pregledajte cijeli stream i zapišite pitanja.
Bonus tip: Kako bi se dodatno povezali sa svojim pratiteljima, prije odgovora na pitanje spomenite njihovo ime, jako je lijepo čuti kada netko spomene vaše ime bilo gdje. Primjerice: “Ana, hvala ti što si postavila ovo pitanje.”
Ovdje sam dublje ušao u temu, pokazao relevantnost kroz odgovore, pojačao razvoj individualnog odnosa s pratiteljima tako što sam odgovarao na njihova pitanja i dobio pregršt ideja za nove članke i vizuale na temu.
>> 3 NAČINA KAKO DOBRO ISKORISTITI QUESTIONS STICKER <<
Četvrti korak
Uzet ću pet pitanja koja se najčešće postavljaju i to će biti mojih pet tema u sklopu moje glavne teme mršavljenje od kojih ću stvoriti završne dijelove sadržaja prije velike stvari. Napravit ću dvije infografike u vertikalnom formatu za Facebook objavu i Instagram story te ću objaviti tri članka na Facebooku koji će sadržavati konkretne savjete i smjernice.
Ovime sam akciju iz drugog koraka, gdje sam obradio jedno pitanje iz kviza u članku povećao za pet puta, uzeo sam aktualna pitanja koja pratitelje zanimaju i napisao konkretan članak koji daje konkretne odgovore.
Peti korak
Preduvjeti za makrosadržaj su stvoreni, jer na temu postoji sada već minimalno 6 članaka, moji kratki odgovori na Storyu i par infografika. Sve je razbacano i stvara se potreba za sažimanjem cijele teme na jedno mjesto pa tako snimam video vodič na temu od 20 minuta u sklopu kojeg sažimam sve dosada rečeno. Mogu napraviti i veliki članak od 10 minuta čitanja gdje ću detaljno sažeti sve elemente teme.
Mogao sam odmah lansirati veliki video vodič od 20 minuta, ali onda bih pratiteljima uskratio priliku da prođu kroz cijeli proces podizanja razine svijesti o temi i postupne edukacije koja će u konačnici dovesti do potrebe sažimanja cijele priče u jedan makrosadržaj. Ovako sam se povezao s njima kroz cijeli proces i time finalnu stvar učinio atraktivnijom.
Ovime sam savršeno lansirao ono što je potrebno, sažetak svega rečenog, na jednom mjestu, u jednoj objavi.
Koliko traje ovaj proces 5 koraka za jednu temu?
Ovisi o temi koju obrađujete i koliko različitog sadržaja obrađujete istovremeno. Rekao bih da uzmete otprilike mjesec dana i pošteno se posvetite temi po principu ovih pet koraka i pratite kako pratitelji reagiraju, koja pitanja postavljaju i koliki interes pokazuju za temu.
Ja sam temu mršavljenja obrađivao preko 6 mjeseci i tek naknadno shvatio što sam ustvari radio, pa sam cijelu stvar sažeo na papir, raspisao korake koje sam poduzimao, načine na koje sam plasirao sadržaj i odlučio sve sažeti u ovaj članak koji dijelim s vama.
Zaključak
Smatram kako je ovakav pristup obradi, izradi i plasiranju sadržaja odličan jer je dugoročan, konkretan i njeguje različite pristupe, od Story stickera poput Questions i Quiz pa sve do call to action objava na Facebooku i detaljnog obrađivanja teme i uspostavljanja individualnog odnosa s pratiteljima.
Isprobajte strategiju, a ako trebate pomoć oko ideja za objave koje bi mogli raditi u sklopu svoje teme, pomoći ću vam besplatno, samo vas molim da se javite sa što konkretniijm planom aktivnosti na mirko@different.hr
Nije mi problem odvojiti 5 do 10 minuta svojeg vremena da dam nekoliko ideja koje bi mogle biti od pomoći onima koji ozbiljno žele isprobati ovakvu strategiju 🙂
Jeste li već upisali moj tečaj?
Napravio sam tečaj u sklopu Different e-learning sustava koji je usko fokusiran na upravljanje društvenim mrežama gdje vas podučavam kako da vodite društvene mreže, stvarate kvalitetan sadržaj i vjerne pratitelje, a tečaj sadrži dva paketa: Content i Branding. Pozivam vas da isprobate demo verziju tečaja gdje od svakog modula možete vidjeti po jednu lekciju i kako prenosim znanje kroz video lekcije 🙂