Strategija uspostavljanja individualnog odnosa s pratiteljima
U prošlom članku sam pisao o tome zašto je ključno uspostaviti individualan odnos s pratiteljima, a danas ću s vama podijeliti strategije koje koristim kako bih se dodatno povezao sa svojim pratiteljima.
Navest ću nekoliko primjera koje aktivno koristim, a vjerujem da vam mogu biti od pomoći.
Odgovaranje na komentare na Facebooku
Počinjem s klasikom, savjet koji ćete svugdje čuti, a to je odgovarajte na komentare. Ipak, ovo je Different pa nećemo stati na tome nego ćemo otići malo konkretnije i reći vam kako da odgovarate na komentare. To što ćete pritisnuti like na komentar pratitelja ili mu odgovoriti smajlićem je početnički potez i nešto što većina radi, idemo biti Different.
Klasičan odgovor na komentar je emoticon, ako i to.
Pokušajte na taj komentar odgovoriti s rečenicom ili dvije i na kraju postavite pitanje, tako da potaknete idući komentar od strane pratitelja. Brend koji komunicira sa svojim pratiteljima kroz komentare, ali kroz svaki komentar, s ljudskim i normalnim pristupom je jako vrijedna stvar i ljudi to prepoznaju.
Primjerice, objavili ste link, pratitelj napiše “Odličan članak 😀” dobar primjer odgovora bio bi “Hvala ti, pisali smo ga tjedan dana i napokon je vani, drago nam je da ti je odličan 🙂 Koji ti je generalno najbolji članak koji smo napisali? Imaš li svoje favorite?”
>> STRATEGIJA OBRADE, IZRADE I PLASIRANJA SADRŽAJA <<
Slanje inboxa temeljem komentara na Facebooku
Osoba je ostavila veći komentar na Facebooku, ne kao u prethodnom slučaju. Naravno, odgovorili ste joj većim komentarom, ali ajmo nastaviti priču. Temeljem tog komentara javite joj se u inbox i izmijenite nekoliko rečenica na tu temu. Ne pričam o pola sata dopisivanja, ali dvije tri runde poruka definitivno možete izmijeniti, na kraju se zahvaliti što prati i pitati ima li kakvih prijedloga za poboljšanje/tema o kojima želi da pišete/proizvodima koje želi vidjeti – sve ovisi o branši.
Ostavite dojam ljudskosti, a ne robotskih rečenica.
Uvijek gledajte da pružate vrijednost u svojim odgovorima i ponašajte se normalno, pokažite svoj ljudski pristup. Na taj način ćete osobi dati dodatne informacije kroz razgovor, ostaviti odličan dojam i dodatno se povezati.
Kada plasirate iduću objavu, veće su šanse da će osoba za koju ste odvojili nešto vremena da direktno komunicirate pohrliti da pročita objavu, ostaviti komentar ili vam se čak javiti samoinicijativno u inbox s komentarom, jer ste od inboxa stvorili sigurno okruženje za komunikaciju.
DM dobrodošlice na Instagramu
Došao je novi pratitelj na Instagramu i primjetili ste da se ne radi o botu već stvarnom profilu. Pošaljite im DM u kojem ćete im se zahvaliti što su vas zapratili, poželjeti im dobrodošlicu na vaš profil, izraziti nadu da će im se svidjeti sadržaj koji radite, a kako bi inicirali nastavak komunikacije, pitajte ih kako su došli do vas.
Za slučaj da odgovore, dobit ćete odlične povratne informacije o načinu kako novi pratitelji dolaze do vas i početak dvosmjerne komunikacije. Zahvalite im se na odgovoru, a ako imaju otvoren profil, bacite oko na njega i recite im svoje mišljenje o njihovim objavama u jednoj rečenici.
Dočekajte svoje nove pratitelje na Instagramu porukom.
Na taj način ste im izrazili dobrodošlicu, dobili od njih povratnu informaciju i odgovor, te prilikom zahvale prokomentirali njihov profil. Važno je da komentiranje profila radite samo ako vam se doista sviđa, nemojte pisati lažne i generičke komentare jer to nije poanta, ovo je dugoročna strategija gdje se doista želite povezati sa svojim pratiteljima.
Privatni odgovori na pitanja iz Questions stickera na Instagramu
Poznato je da Question sticker daje opciju dijeljenja odgovora na pitanja kroz Story i to je sasvim okej. Individualna komponenta ovdje je da odgovor ne podijelite na Story već osobi direktno odgovorite u DM, a stvari postaju još bolje ako to napravite glasovnom porukom ili videom!
Na taj način doslovno ne možete doći bliže pratitelju nego što jeste, u okvirima digitalnog svijeta. Odvojili ste vremena da im snimite glasovnu poruku ili snimite video, čut će vas, vidjet će vas, osobu koja stoji iza brenda/projekta/čega god, to je velika stvar i plus za povezivanje.
>> 3 NAČINA KAKO DOBRO ISKORISTITI QUESTIONS STICKER NA INSTAGRAMU <<
Zaključak
Prvi komentar na ovo je da ovakve stvari uzimaju jako puno vremena – istina, uzimaju!
Vjerujte mi, isplati se. Jednom kada od pratitelja stvorite fanatika, taj će jedva čekati svaku vašu iduću objavu. Ta osoba će vam vjerovati. Ta osoba će vas pitati stvari, ta osoba će jednog dana kupiti vaš proizvod. Uvijek volim reći da ljudi ne kupuju proizvod nego osobu iza proizvoda.
Dnevno dobijem otprilike 20-ak DM-ova na Instagram i 10-ak na Facebook gdje me ljudi pitaju razne stvari o fitnesu, marketingu i biznisu. Na svako pitanje odgovaram i nastojim dati što veću vrijednost, što konkretniji savjet.
Uzima li mi vremena? Uzima.
Ali sam stvorio vjerne pratitelje koji su uvijek tu, koji vjeruju Differentu i koji znaju da sam tu za njih.
To je ključ.
Jeste li već upisali moj tečaj?
Napravio sam tečaj u sklopu Different e-learning sustava koji je usko fokusiran na upravljanje društvenim mrežama gdje vas podučavam kako da vodite društvene mreže, stvarate kvalitetan sadržaj i vjerne pratitelje, a tečaj sadrži dva paketa: Content i Branding. Pozivam vas da isprobate demo verziju tečaja gdje od svakog modula možete vidjeti po jednu lekciju i kako prenosim znanje kroz video lekcije