Zašto je ključno uspostaviti individualan odnos s pratiteljima?

Pratitelji na društvenim mrežama su osobe koje su u jednom trenutku pritisnuli like ili follow i tako izrazili interes za sadržaj koji nudite. Pitanje koje si svatko treba postaviti jest što rade ti ljudi nakon što lajkaju ili zaprate?
Odnosno još bolje, što mi radimo s njima nakon što lajkaju ili zaprate?
Ponašanje prosječnog pratitelja
Osoba luta društvenim mrežama, uzmimo za primjer Facebook i naiđe na sadržaj s vaše stranice u jednom trenutku, svidi joj se, zaprati stranicu. Još jedna lajkana stranica u nizu od njih tko zna koliko, nitko više ni ne prati koje stranice lajka.
Prosječni pratitelj lajka jako puno stranica.
Na news feedu joj se pojavi vaša objava, osoba odluči otići na link koji ste objavili, možda nešto prokomentira ili ostavi lajk pa nastavi dalje jer ipak, news feed je more informacija, more objava i svaka želi skrenuti što više pažnje na sebe, a sve je tako dostupno da bi bila šteta zadržati se samo na jednoj objavi.
Mi koji vodimo profile na društvenim mrežama želimo upravo to – da se pratitelji što dulje zadrže kod nas.
Borba za pažnju
Moramo biti svjesni kako news feed trebamo promatrati iz očiju pratitelja. Naš prosječni pratitelj je uz našu lajkao još otprilike 100 stranica. To znači da se mi zajedno s ostalih 100 stranica borimo za mjesto u news feedu.
Kakvo bi bilo iskustvo korištenja Facebooka da on prikaže sadržaj svih 100 stranica na feedu? Grozno. Stranice, grupe, prijatelji – izgubili bi se u moru svih tih informacija, pa je Facebook odlučio do nas dovesti samo one stranice i informacije koje smatra da su nama važne.
Facebook filtrira informacije za nas.
One kojima kao korisnici poklanjamo najviše pažnje.
Kako se izboriti za online pažnju?
Dolazimo do sljedeće točke, a to je vječno pitanje – kako povećati broj interakcija (lajkova, komentara, dijeljenja) odnosno kako se izboriti za tu online pažnju u svijetu gdje već nakon nekoliko sekundi konzumiranja jedne vrste sadržaja pažnja drastično pada.
Gotovo 99% članaka na tu temu reći će da trebate raditi kvalitetan sadržaj. Super, to je kao da ti netko kaže jedi manje ako želiš smršaviti. Daj mi detalje, želim znati kako. U ovom članku vam neću reći da radite kvalitetan sadržaj niti kako da radite kvalitetan sadržaj.
Online pažnja je kraća nego što mislimo.
Objasnit ću vam zašto mislim da je stvaranje individualnog odnosa ključ.
>> MOJA STRATEGIJA IZRADE, OBRADE I PLASIRANJA SADRŽAJA NA DRUŠTVENE MREŽE <<
Individualan odnos s pratiteljima
Što uopće to znači? Da idete na kavu s njima, da se nalazite s njima uživo? Nije baš izvedivo.
Stvaranje individualnog odnosa znači da odnos pratitelj – profil (uzet ću si slobodu da ga tako nazovem) nije jednosmjeran kako sam ga opisao na početku članka u odlomku o ponašanju. Osoba dođe na profil, osoba lajka, osoba komentira – što mi radimo?
Što mi kao administratori Facebook stranica radimo da se dodatno povežemo s tim pratiteljima osim što im ponekad lajkamo komentar ili odgovorimo sa smajlićem? Iskreno, nisam vidio puno primjera dobre prakse povezivanja s pratiteljima, a jedan od mogućih razloga je što tako nešto uzima vremena.
Kada ste zadnji put nekome pošteno odgovorili na komentar?
Svejedno, to je ključna stvar u procesu izgradnje od pratitelja do fanatika koji jedva čeka svaku vašu iduću objavu. Bilo da se radi o opširnom odgovoru na komentar, slanju inboxa, odgovaranju s video porukom, glasovnom porukom – bilo koja aktivnost koja će kao rezultat imati osjećaj bolje povezanosti s vama.
>> ZAŠTO JE INSTAGRAM STORY TOLIKO POPULARAN? <<
Zaključak
Zašto je ključno uspostaviti individualan odnos s pratiteljima? Zato jer ćete tako od pratitelja stvoriti fanatike, ambasadore. Zato jer ćete tim ljudima pružiti direktnu, individualnu vrijednost, osjetit će povezanost s brendom i kod iduće objave možda biti malo aktivniji.
Svjestan sam da u ovom članku nisam dao odgovor na pitanje kojim tehnikama ostvariti individualan odnos i kako ne izgubiti pola dana na tako nešto, ali ću tu temu obraditi u idućem članku.
Danas vas samo želim ostaviti s mišlju da pokušate raditi na tome da se što više individualno povežete sa svojim pratiteljima.
Jeste li već upisali moj tečaj?
Napravio sam tečaj u sklopu Different e-learning sustava koji je usko fokusiran na upravljanje društvenim mrežama gdje vas podučavam kako da vodite društvene mreže, stvarate kvalitetan sadržaj i vjerne pratitelje, a tečaj sadrži dva paketa: Content i Branding. Pozivam vas da isprobate demo verziju tečaja gdje od svakog modula možete vidjeti po jednu lekciju i kako prenosim znanje kroz video lekcije 🙂