Zašto je važno imati web stranicu?
Nakon što sam 2015. godine pokrenuo Eat Different, trebalo mi je otprilike pola godine da shvatim kako je projekt bez web stranice igračka i da mi za bilo što ozbiljnije treba web – danas, tri godine nakon pišem članak kako bih vam objasnio zašto je web potreban.
Naravno, uvijek postoje iznimke i neki će svoje poslovanje moći voditi bez web stranice te ne želim nikoga isključiti ovim člankom niti reći da je web ultimativno neophodan za svakoga, ali evo razloga zašto je važan.
Bolje korisničko iskustvo
Ukoliko pišete tesktove na Facebooku i Instagramu, sami znate da nemate apsolutno nikakvu mogućnost formatiranja teksta osim dodavanja emoticona, odvajanja u paragrafe i mogućnosti velikog/malog slova – to je manje više to.
Web stranica nudi neograničene mogućnosti oblikovanja teksta, kreiranja podnaslova, ubacivanja slika tako da čitatelju odmah predočite vizual onoga što mu opisujete riječima, ali i ubacivanja linkova što nas vodi na iduću točku.
Zadržavanje na web stranici
Ukoliko pišete tekstove na Facebooku ili Instagramu, činjenica je da uz čitanje vašeg teksta im iskače nova notifikacija, izletio je pop-up prozor chata s nekim, stiže i druga notifikacija – previše je odvraćanja pažnje i možda će se zadržati na tekstu do kraja, a možda i neće.
Web stranica je potpuno novo okruženje izvan društvenih mreža i ovdje u miru mogu pročitati tekst. Nema odvraćanja pažnje, nema notifikacija direktno na stranici gdje i čita tekst, a cilj je zadržati čitatelja što dulje na web stranici, a to ćete postići ubacivanjem linkova na vaše druge članke kroz tekst.
>> PAZITE NA OVE STVARI KOD KOMUNIKACIJE ONLINE <<
Imajte na umu da linkovi trebaju biti vezani za temu o kojoj pišete i ako su vam svi članci međusobno polinkani, stvorili ste savršenu mrežu u koju će se čitatelj uplesti i dodatno se povezati s vama te provesti puno veću količinu vremena kod vas nego što bi to napravio na društvenim mrežama.
Bolje razumijevanje korisnika
Ukoliko u web implementirate besplatan sustav za praćenje statistika “Google Analytics” onda možete vrlo jasno vidjeti sve moguće detalje oko posjeta stranici, a jedna od korisnijih stvari je tijek korisnika gdje točno možete vidjeti s koje stranice je išao na koju stranicu, nakon koje stranice je otišao kompletno s vašeg weba. Tako možete znati koliko dobro funkcionira ova metoda koju sam predstavio maloprije.
Između ostalog, možete vidjeti i koliko se korisnici zadržavaju na pojedinim stranicama weba, odakle dolaze, jesu li do weba došli organskom pretragom, preko društvenih mreža ili zato jer vas je netko linkao u svom članku.
>> PROČITAJTE I OSTALE EDUKATIVNE ČLANKE O PODUZETNIŠTVU <<
Korištenje Facebook pixela
Ukoliko imate Facebook page i web stranicu, korištenje Facebook pixela je obavezna stvar. Pokušat ću u nekoliko jednostavnih natuknica objasniti o čemu je riječ:
- u svoju web stranicu ugradite mini kod
- taj kod bilježi svakog posjetitelja koji je na web došao preko Facebooka i koje je stranice posjetio
- kada radite Facebook oglas, možete ga primjerice prikazati samo osobama koje su posjetile specifičan članak na vašem webu
Naravno da je to najučinkovitije moguće oglašavanje, pogotovo ako ciljano napišete članak u kojem dajete vrijednost besplatno, prikupite klikove ljudi koji će dobiti nešto od toga, odmah po tome znate da su pokazali interes i onda samo njima prikažete oglas gdje isto to prodajete – odmah u startu znate da je vjerojatnost kupnje veća.
Zaključak
Ovo su samo neke od prednosti web stranice, a činjenica je da je neophodna kako bi korisničko iskustvo odveli na razinu više, a načini na koje možete doći do krajnjeg korisnika i potencijalnog kupca su neusporedivo veći uz web stranicu, pogotovo ako koristite GoogleAds o kojem ću pisati u nekom od narednih članaka.